[Spoiler] Conspiracies of Chaos Asylum Pack
+4
dadajef
FredhoT
kriss
Joliaux
8 participants
Page 1 sur 1
[Spoiler] Conspiracies of Chaos Asylum Pack
Hello,
j'ai une guerre de retard ou cela n'a pas encore été annoncé sur le fofo. Un plan en français pour ça ou c'est comme pour le reste...?
Si doublon, je ne me vexe pas si delete.
Call of Cthulhu LCG: Conspiracies of Chaos Asylum Pack
CT14e
$14.95
Buy Now
Secrets and mysteries abound in a classic Asylum Pack, which is emerging from the shadows to crawl back into the light. Conspiracies of Chaos, the fifth Asylum Pack in the Forgotten Lore cycle of expansions for Call of Cthulhu: The Card Game returns!
Conspiracies of Chaos reintroduces to the Living Card Game environment this intriguing Asylum Pack, updated to the 60-card per pack format (3 copies each of 20 unique cards). The included cards have been updated to incorporate the most recent FAQ. In addition, the text on a number of cards has been altered from its original printing, adjusting for game balance and rules clarity.
Among Conspiracies of Chaos’ features are six faction-specific conspiracies. Conspiracies are story cards that players can play from their own decks and win to further their goal of claiming three stories. The six conspiracies included within Conspiracies of Chaos play into one of each faction’s particular strengths. Also featured are an assortment of characters that thrive in a world of conspiracy–characters that grow stronger when a conspiracy is in play. In addition, this Asylum Pack also includes support cards and events that can wildly alter the tempo of the game.
j'ai une guerre de retard ou cela n'a pas encore été annoncé sur le fofo. Un plan en français pour ça ou c'est comme pour le reste...?
Si doublon, je ne me vexe pas si delete.
CT14e
$14.95
Buy Now
Secrets and mysteries abound in a classic Asylum Pack, which is emerging from the shadows to crawl back into the light. Conspiracies of Chaos, the fifth Asylum Pack in the Forgotten Lore cycle of expansions for Call of Cthulhu: The Card Game returns!
Conspiracies of Chaos reintroduces to the Living Card Game environment this intriguing Asylum Pack, updated to the 60-card per pack format (3 copies each of 20 unique cards). The included cards have been updated to incorporate the most recent FAQ. In addition, the text on a number of cards has been altered from its original printing, adjusting for game balance and rules clarity.
Among Conspiracies of Chaos’ features are six faction-specific conspiracies. Conspiracies are story cards that players can play from their own decks and win to further their goal of claiming three stories. The six conspiracies included within Conspiracies of Chaos play into one of each faction’s particular strengths. Also featured are an assortment of characters that thrive in a world of conspiracy–characters that grow stronger when a conspiracy is in play. In addition, this Asylum Pack also includes support cards and events that can wildly alter the tempo of the game.
Re: [Spoiler] Conspiracies of Chaos Asylum Pack
je post ici car j'ai regardé la liste des reprints et de ce que j'en ai vu, voici les cartes qui sont "différentes" en coût ou effet
Le lien vers la liste complete (ca date un peu mais on en a jamais parlé ici) : http://www.fantasyflightgames.com/edge_foros_discusion.asp?efid=35&efcid=4&efidt=501018
Yog-Sothoth
Blood Magician
[Character] - Servitor.
Cost : 2 / Skill : 2 / Icons:
Game Text: Action: Pay 1 to choose a character. Until the end of the phase, that character gains or loses an icon of your choice.
The Ritual Conspiracy
[Conspiracy]
Cost : 0
Game Text: If you win this story and control at least 1 Yog-sothoth character, you may choose to discard the top 10 cards of each opponents deck.
Errata – missing the word “to” in game text.
Shub-Nigurrath
Dreamlands Conspiracy
[Conspiracy]
Game Text: If you win this story and control at least 1 Shub-Nigurrath character, put into play up to 3 Shub-Nigurrath characters from your discard pile.
Neutral
Flare Gun
[Support] – Attachment. Item.
Cost : 2
Game Text: Attach to a character you control. Response: After attached character commits to a story on your turn, pay 1 to choose up to two characters. Those characters must commit to that story, if able.
Les jeux conspiracy vont être tres boostés je pense et les jeux GA aussi ^^
Le lien vers la liste complete (ca date un peu mais on en a jamais parlé ici) : http://www.fantasyflightgames.com/edge_foros_discusion.asp?efid=35&efcid=4&efidt=501018
Yog-Sothoth
Blood Magician
[Character] - Servitor.
Game Text: Action: Pay 1 to choose a character. Until the end of the phase, that character gains or loses an icon of your choice.
The Ritual Conspiracy
[Conspiracy]
Game Text: If you win this story and control at least 1 Yog-sothoth character, you may choose to discard the top 10 cards of each opponents deck.
Errata – missing the word “to” in game text.
Shub-Nigurrath
Dreamlands Conspiracy
[Conspiracy]
Game Text: If you win this story and control at least 1 Shub-Nigurrath character, put into play up to 3 Shub-Nigurrath characters from your discard pile.
Neutral
Flare Gun
[Support] – Attachment. Item.
Cost : 2
Game Text: Attach to a character you control. Response: After attached character commits to a story on your turn, pay 1 to choose up to two characters. Those characters must commit to that story, if able.
Les jeux conspiracy vont être tres boostés je pense et les jeux GA aussi ^^
kriss- Interné par erreur à l'asile d'Arkham
Oulah, le deck meule va être boosté...
FredhoT- Interné par erreur à l'asile d'Arkham
Elle a été réduite en puissance, on ne meule plus que 10 cartes (au lieu de 13) •The Red-Gloved Man(Whispers in the Dark F11) va venir faire un tour dans les decks meules
Pour des VF de tout ça, toujours pas de trads à l'horizon
Pour des VF de tout ça, toujours pas de trads à l'horizon
c'est sympa elle pourrons fournir de la ressource autre que neutre les conspi....
le lion de lyon- Reporter intrigué à l'Arkham Herald
ce que j'aime bien dans ces conspirations, c'est qu'elles donne des ressources et donnent toujours un avantage à celui qui l'a pose.
De plus je trouve les résolutions intéressantes sans être abusées, sauf peut etre la conspi agence qui peut faire bien mal
De plus je trouve les résolutions intéressantes sans être abusées, sauf peut etre la conspi agence qui peut faire bien mal
Joliaux a écrit:Il y a des cartes de conspi' par faction ??
Et oui à l'origine les première conspis étaient par faction avec un effet propre au thème de la faction. Ensuite ils ont continué à développer des conspi mais en neutre. Conspiracies of chaos est une réédition d'un pack (dont les effets de carte ont été légèrement remaniés) qui existait avant les cartes à bord blanc du LCG.
Je n'ai qu'un mot à dire: nuls.
Les designers actuels sont nuls. Entre les wordings pourris, les boucles à deux balles avec une seule carte et des horreurs comme ça... Perso, je n'achète plus rien après Kingsport Dreams pendant un certain temps, histoire de digérer les bouses qu'ils nous refilent.
Les designers actuels sont nuls. Entre les wordings pourris, les boucles à deux balles avec une seule carte et des horreurs comme ça... Perso, je n'achète plus rien après Kingsport Dreams pendant un certain temps, histoire de digérer les bouses qu'ils nous refilent.
mzi- Champion des Belges 2011
en effet ca manque de professionnalisme tout ca, j'espere qu'il y aura pas de coquille dans la vf
Prodigee- Grand Ancien
Ça n'aurait pas de sens: la couleur de fond et le symbole doivent correspondre pour des raisons ergonomiques. Qui plus est, la différence n'a pas d'effet en termes de mécanique de jeu. C'est un bug qui me rappelle le Serendib Efreet de Magic en revised, mais au moins, il avait les bons symboles de mana...
Je plussoie mzi, et à fortiori lorsqu'on voit les autres Conspis de l'AP, aucune n'a cette bizarrerie.
En outre, les versions "initiales" (CCG bords noirs) n'avaient pas cette coquille. Donc pourquoi auraient-ils changé ces 2 Conspis par rapport au CCG et pas les autres?
--> grosse coquille.
En outre, les versions "initiales" (CCG bords noirs) n'avaient pas cette coquille. Donc pourquoi auraient-ils changé ces 2 Conspis par rapport au CCG et pas les autres?
--> grosse coquille.
Je vote pour la coquille oui ! Bon je l'ai déjà en bord noir cette extension, je ne comptais pas la racheter, mais c'est clair qu’à force de foutaises l'envie de continuer à jouer s'amenuise grandement.
bon d'un autre côté ce n'est pas parcequ'il y a 2 misprint que je vais arreté de jouer.. apparement ils ont merdé sur certaines extensions pour l'equilibrage mais se rattrapent sur les dernieres
Moi non plus: je ne vais pas arrêter de jouer, mais payer pour un produit aussi peu fini me rappelle HellDorado... Sauf que là, j'avais des figurines de la MortQuiTue et que les règles et cartes étaient gratuites. C'est juste pas pro, c'est juste nul, c'est juste que j'ai plus envie de leur donner mon pognon. Mais j'arrête ici le coup de gueule: il y a plein d'autres topics à flooderkriss a écrit:bon d'un autre côté ce n'est pas parcequ'il y a 2 misprint que je vais arreté de jouer.. apparement ils ont merdé sur certaines extensions pour l'equilibrage mais se rattrapent sur les dernieres
I only just noticed the Action also changed: Previously any icons removed from the targeted characters were added to Blood Magician. So it's not as good as it was, hence the reduced cost.kriss a écrit:Yog-Sothoth
Blood Magician
[Character] - Servitor.
Jhaelen- Reporter intrigué à l'Arkham Herald
thanks, i don't see it , but i'm thinking add or remove an icon of our choice is a very strong ability, and you can add on any character !
You can add 1 (or more) on you Ancient One even if opponent characters don't have this icon !
with 3 domains we have lot of things to do
You can add 1 (or more) on you Ancient One even if opponent characters don't have this icon !
You're right. The ability is a lot more flexible now. I think there's a lot of fun stuff you can do with the ability nowkriss a écrit:thanks, i don't see it , but i'm thinking add or remove an icon of our choice is a very strong ability, and you can add on any character !
Jhaelen- Reporter intrigué à l'Arkham Herald